Szkoła Podstawowa nr 64

Matematyka

DZIEŃ DOBRY ;)))Uśmiech

 

Blok nr 11

Zadania na tydzień  26.05-2.06

Dzień dobry :)

W tym tygodniu zajęcia on line. Wtorki i piątki wg kalendarza godz 12.30.

Zadania: 

1,2,3,4/237

1,2/239

5/240

ćw 1,2,3,4/122

ćw 3/124. 

Osoby nieobecne na zajęciach na platformie TEAMS zobowiązane są do odesłania rozwiązanych zadań na adres mailowy.

POZDRAWIAM serdecznie. 

 J.Czaczyk

 

 

Zadania na tydzień  20.05-26.05

Blok nr10

Dzień dobry :)

Temat: Pole powierzchni graniastosłupa.

Bardzo dziękuję za przesłanie pięknych wyklejonych przez Was modeli graniastosłupów.

Dzięki temu, iż musieliście powycinać siatki brył przed sklejeniem, to poznaliście zależności na pola powierzchni graniastosłupów. 

Pole powierzchni tego rodzaju brył, to suma pól poszczególnych ścian.

A skład pola graniastosłupa wchodzą: dwa pola podstawy i suma pol ścian bocznych.      Pc=2Pp+Pb

 

Przykład obliczania pola całkowitego graniastosłupa znajduje się w podręczniku na stronie 231.

Dla szczególnych graniastosłupów istnieją gotowe wzory na obliczanie pola całkowitego. I tak:

a) Pole powierzchni sześcianu, to suma sześciu pół kwadratowych ścian, więc Pc=6*a*a

b) dla prostopadłościanu o krawędziach a,b,c mamy zależności: dwie podstawy, ściana przednia i tylna, ściana lewa i prawa

Pc= 2ab+2ac+2bc.

 

 

Do wykonania i odesłania są zadania:

1. pakiet" Mini" obowiązkowy dla wszystkich:

   ćwiczenia str.118

2. pakiet "Medium" dla chętnych:

   ćwiczenia str.118-119

3. pakiet" Mistrza" dla chętnych:

    ćwiczenia str.118-119 i zad. 3,4,5 str 232 podręcznik 

 

Proszę przesyłać zdjęcia wykonanych zadań. 

Mam nadzieję, że niebawem rozpoczniemy lekcje on-line.

POZDRAWIAM serdecznie. 

 J.Czaczyk

 

Zadania na tydzień  12.05-19.05

Blok nr 9

Dzień dobry :)

Dziś matematyka w praktyce. Proszę, żebyście w nadchodzącym tygodniu wykonali modele brył z papieru. Siatki brył znajdziecie w podręczniku na stronie 229.

Do wykonania i odesłania są zadania:

1. pakiet" Mini" obowiązkowy dla wszystkich:

    model sklejonego sześcianu o krawędzi nie mniejszej niż 4 cm.

2. pakiet "Medium" dla chętnych:

    model sklejonego prostopadłościanu o krawdziach nie mniejszych niż 3cm, 4cm i 5cm.

3. pakiet" Mistrza" dla chętnych:

   model sklejonego dowolnego graniastosłupa prostego innego niż dwa poprzednie.

 

Prace te będą oceniane!!!

Proszę przesyłać zdjęcia wykonanych brył. 

POZDRAWIAM serdecznie. 

 J.Czaczyk

 

 

 

 

Zadania na tydzień  06.05 -12.05

 

Blok nr 8 

Dzień dobry :)

Dziś zapoznacie się z bryłami trójwymiarowymi. Będą to sześciany, prostopadłościany i inne graniastosłupy. Dużo teorii, kilka ćwiczeń.

W przyszłym tygodniu ruszamy z lekcjami on-line. Będzie łatwiej, bo razem omówimy temat. 

 

Dziś proszę, żebyście przeczytali teorię ze str. 224-227 w podręczniku.

Zróbcie w zeszycie notatkę dotyczącą:

sześcianu: jego cech, własności, wykonajcie rysunek;

prostopadłościanu: jego cech, własności, wykonajcie rysunek;

graniastosłupa prostego: jego cech, własności, wykonajcie rysunek.

Wykonajcie ćwiczenia str.113-115.

 

Proszę przesyłać zdjęcia wypełnionych ćwiczeń. 

POZDRAWIAM serdecznie. Czekam na zadania. 

 J.Czaczyk

 

 

Blok nr 7  (28.04-05.05)

Dzień dobry :)

Dziś w zestawie materiał  pozwalający utrwalić własności liczb ujemnych.  Znajdziecie go na końcu strony w plikach do pobrania- karta pracy.

Do wykonania i odesłania są zadania:

1. pakiet" Mini" obowiązkowy dla wszystkich:

     zad 1-5

2. pakiet "Medium" dla chętnych:

   zad 6-11

3. pakiet" Mistrza" dla chętnych:

   zad 12-17.

 

Proszę przesyłać zdjęcia wypełnionej karty pracy.

POZDRAWIAM serdecznie. Czekam na zadania. 

 J.Czaczyk

 

Blok nr 6  (22-28.04)

Dzień dobry :)

Dziś w zestawie materiał  dotyczący liczb ujemnych.  Podobne zagadnienia omawialiśmy na lekcjach, więc nie mam wątpliwości, że dacie sobie z nim radę.

Start:

Temat: Liczby ujemne, ich dodawanie i odejmowanie.

Rozpocznijcie pracę od szczegółowego zapoznania się z teorią i przykładami, które są zawarte w podręczniku  str:206-208 i  str:211-213 i str:215.

Do wykonania i odesłania są zadania:

1. pakiet" Mini" obowiązkowy dla wszystkich:

     ćw. str. 104, 105;

     ćw 1,2 str.107

     ćw 1,2 str 109.

2. pakiet "Medium" dla chętnych:

    ćw. str.106,108,110.

3. pakiet" Mistrza" dla chętnych:

ćw z mnożeniem i dzieleniem str.111-112.

Zawsze mogę liczyć na waszą pozytywną moc matematyczną, więc mam nadzieję, że wielu z WAS podejmie wyzwanie i zrobi trzy pakiety. Trzymam kciuki  ;))))

 

Proszę przesyłać zdjęcia wypełnionych stron w ćwiczeniach.

POZDRAWIAM serdecznie. Czekam na zadania. Czas start!!!!

 J.Czaczyk

 

 

Poświąteczne : Dzień dobry :) 15-21.04

Dziś w zestawie materiał powtórkowy dotyczący pól figur płaskich.  Wersja A lub B do wyboru.

W załączeniu MEGA dużo zadań. Każdy z Was musi obliczyć po 5 dowolnych zadań dotyczących jednego rodzaju figury:

trójkąów, rombów, równoległoboków, trapezów. Można oczywiście potraktować kwadrat jako trapez lub prostokąt jako równoległobok, itp. Zamianki są możliwe pod warukniem spełnienia własności jakie musi posiadać dana figura. 

Dla chętnych i ambitnych możliwość wypełnienia całej karty pracy. 

POZDRAWIAM serdecznie. Czekam na zadania. Czas start!!!!

 

 

 

Dzień dobry ;)

Dziś nowe wyzwanie!

Temat lekcji:    Pole trapezu.

Aby poznać metodę obliczania pola trapezu należy:

a) podzielić go na dwa trójkąty i prostokąt,

lub

b) z trapezu utworzyć równoległobok

Metoda podziału zilustrowana jest w podręczniku na stronie 197.

Wykonajcie proszę ćw. B /197 na kartce w kratkę. Otrzymaną figurę wklejcie do zeszytu.

Zatem: pole trapezu to zależność, w której musisz:

- dodać do siebie długości obu podstaw,

- pomnożyć otrzymany wynik przez długość wysokości,

- podzielić otrzymany wynik przez dwa.

Narysuj w zeszycie trapez. Kolorem oznacz podstawy i wysokość. Podpisz pod rysunkiem wzór na jego pole .

Wykonaj zadania z podręcznika: 1/198 i 2/199 w zeszycie. Uważajcie na jednostki!

Dodatkowo dla osób chętnych:

zad 4-6/199 i ćw str. 100-101. 

 

Prezentacje pomocne do obliczania pól figur płaskich, zabawy interaktywne znajdziecie na stronie: www.epodreczniki.pl w odpowiednim rozdziale. Pozdrawiam serdecznie. J.Czaczyk