Szkoła Podstawowa nr 64

Edurewolucja grupa III

Edu(R)Ewolucja to innowacyjne zajęcia edukacyjne obejmujące zagadnienia z pogranicza fizyki, chemii, biologii i geografii, które sięgają do różnorodnych zasobów nauk ścisłych poprzez:

- eksperymentowanie,

- doświadczanie wszelkimi zmysłami,

- świadome i aktywne uczestniczenie w procesie uczenia się,

- działanie kreatywne,

- emocjonalne zaangażowanie uczniów.

Rola  eksperymentów w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych.

 

Jak uczyć przedmiotów przyrodniczych, by rozwijać u dzieci rozumowanie naukowe? Z pewnością warto odwoływać się do naturalnej ciekawości uczniów i ich chęci do eksperymentowania.  W obecnych czasach znaczna część dzieci przez większość dnia przebywa w środowisku prawie wyłącznie poza przyrodniczym – szkoła, dom, centrum handlowe, portale internetowe. Takie dzieci mają do czynienia głównie z komputerem, telewizorem bądź tabletem. Problemem jest dla nich już samo skupienie uwagi na rzeczywistych zjawiskach czy obiektach przyrodniczych. Tym większa rola zajęć eksperymentalnych.

Po feriach „Eksperyment Przyrodniczy” realizuje kolejna grupa w składzie: Iza, Marysia, Karol, Seweryn, Olek, Bruno, Brajan, Noah, Filip, Aleks, Kuba i Paweł. Zajęcia przebiegają bardzo pracowicie, a zaangażowanie i aktywność przedstawiają zdjęcia.

Młodzi naukowcy grupy III przeprowadzali następujące eksperymenty:

  1. Czy kwasy zawarte w pokarmach i napojach wpływają na właściwości tkanki kostnej?
  2. Jak działają błony komórkowe? Co to jest plazmoliza?
  3. Poszukiwali kwasów i zasad wśród substancji codziennego użycia.
  4. Sprawdzali do czego organizmom potrzebne są enzymy?

Opiekun grupy: A. Stucka