Szkoła Podstawowa nr 64

ZADANIA W DNIACH 1.06- 5.06.2020

PODRÓŻ DO KRAINY FANTAZJI

PONIEDZIAŁEK 1.01.2020

ŚWIĘTO WSZYSTKICH DZIECI

 

Dzisiaj Kochani jest Wasze  święto – Dzień Dziecka

Przyjmijcie więc ode mnie najserdeczniejsze życzenia, zdrowia , radości na każdy dzień, spełnienia wszystkich marzeń.                            Całuję Was mocno i pozdrawiam!

 

W związku ze świętem niezbyt dużo nauki.

 

 Przeczytajcie w podręczniku  na str. 38- 39 tekst pt.”Poznajmy się”

Jeśli masz w domu atlas możesz odszukać te państwa o których mowa w tekście.

 

Na podstawie  czytanej treści wykonasz w ćwiczeniach zad.1. Wklej „chmurki” z marzeniami dzieci z innych krajów i  napisz ich imiona.

 

Najtrudniejszą pracą teraz będzie napisanie listu do wybranej osoby z innego kraju. Ćwiczenia str. 52 zad.2

 

O czym masz pisać pomogą Ci pomocnicze pytania. Pamiętaj o wielkich literach w zwrotach grzecznościowych ( Ci, Tobie , Ciebie …).

Formuła listu jest nam znana , ale dla przypomnienia załączę plik.

 

W tym dniu, idź z rodzicami na lody lub spacer, spędź go przyjemnie .

Nie zapominaj o aktywności ruchowej, bo jak wiadomo ruch to zdrowie!

 

WTOREK 2.06.2020

GDYBY MOŻNA BYŁO…

 Otwórz podręcznik- str. 30- 31

Jeśli potrafisz sam(a) przeczytać ze zrozumieniem ten długi tekst- to super!  Jeśli miałbyś kłopoty, to poproś kogoś starszego, aby Ci go przeczytał.

Odpowiedz na pytania (słownie):

- O czym marzyła dziewczynka?

- Czy spełniło się jej marzenie?

- Czy Aga naprawdę była motylem?

 

W ćwiczeniach na str.44 zad.1 – ponumeruj wydarzenia we właściwej kolejności oraz uzupełnij wyrazami z ramki zdanie.

 W zad. 2 str. 44 – narysuj swoje niezwykłe marzenie.

 

Zwierzęta pożyteczne i szkodniki w ogrodzie

Podręcznik str. 32

Na podstawie tekstu i ilustracji w podręczniku wykonaj w ćwiczeniach na str. 45 zad. 4 i 5 .

 

Trochę czytania ze zrozumieniem i ortografii

 Ćwiczenia j. polski str. 47 zad.2 i 3 ( bez niebieskiej kropki).

Matematyka – sprawdzian ( samodzielna praca) –wysłać na @

 

 ŚRODA 3.06.2020

KIM BĘDĘ ,GDY DOROSNĘ ?

 

  • Przeczytaj wiersz Rafała Witka „Magister uśmiechów” (podręcznik str. 35) Odpowiedz na pytania:
  •  Jakie zawody wykonują członkowie rodziny chłopca, o którym mowa w wierszu?
  • Kim chce być chłopiec, gdy dorośnie?

 Na podstawie wiersza „Magister uśmiechów” połącz wyrazy w pary – zadanie 1 str. 48 w ćwiczeniach.

  • rz w nazwach zawodów: Wpisz we właściwe miejsca podane nazwy zawodów ( wykonaj zadanie 6 str. 49 w ćwiczeniach). Te nazwy zawodów zapisz w zeszycie w kolejności alfabetycznej.
  • Uzupełnij rymowankę, korzystając z wyrazów zapisanych w ramce i przepisz rymowankę do zeszytu (zad.1 str.36 w podręczniku)

Zapamiętaj: w zakończeniach –arz,  -erz  w nazwach zawodów piszemy  rz.

  • Zwróć uwagę na wymianę rz na r:

lekarz – lekarski

stolarz – stolarski

pisarz – pisarski

rycerz – rycerski

bramkarz – bramkarski

Przepisz powyższe przykłady do zeszytu i podaj kilka własnych podobnych par wyrazów, w których rz wymienia się na r.

Różne zawody – społeczne znaczenie wykonywanej pracy.

  • Obok nazw zawodów wklej rysunki przedmiotów, które się z nimi kojarzą (zadanie 2 str. 48 w ćwiczeniach).
  • Różne zawody: doradca, architekt, programista, ekspedient, księgowa, kucharz czy fryzjerka. Do każdego z tych zawodów dobierz odpowiednie czynności (zadanie 3 i 4 str. 48 i 49 w ćwiczeniach)
  • Poznaj lepiej różne zawody oglądając filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=L9aO0GN9BEo

  • Uzupełnij tabelkę nazwami dowolnych zawodów i wpisz z jakimi przedmiotami i czynnościami kojarzy Ci się dany zawód. Popatrz na przykład:

Nazwa zawodu

Nazwa przedmiotu

Nazwa czynności

Kto?

Co?

Co robi?

murarz

cegła, kielnia, poziomica

muruje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadanie: Napisz w zeszycie jaki Ty zawód chcesz wykonywać w przyszłości i dlaczego?

 

Ćwiczenia gimnastyczne z woreczkami, zabawy ruchowe na czworakach i skoczne.

  • Przygotuj sobie woreczek lub maskotkę.
  • Maszeruj, podrzuć woreczek, klaśnij w ręce i złap go (wykonaj kilka powtórzeń ćwiczenia).
  • Połóż woreczek na dłoni wyprostowanej ręki, noś go tak, aby nie upadł na podłogę, zmień dłoń.
  • Połóż woreczek na podłodze, przeskakuj nad nim w przód i w tył.
  • Przekładaj woreczek pod prawą i lewą nogą.
  • Połóż się na plecach i przetaczaj woreczek pod plecami.

 

 CZWARTEK 4.06.2020

ZMAGANIA Z MATEMATYKĄ

 ZADANIA TEKSTOWE   - ksero

 Każde zadanie z osobna wklej do zeszytu, napisz działanie oraz odpowiedź – wysłać na @

 Powrót do mnożenia i dzielenia

Ćwiczenia  str.53 i 54

 

PIĄTEK 5.06.2020

FANTAZJA UBARWIA ŚWIAT

 Zastanów się, co to jest fantazja? Definicja tego słowa brzmi:

Fantazja– jest to zdolność do wyobrażania sobie czegoś, zwłaszcza zdarzeń lub sytuacji nierealnych.

  • Przeczytaj wiersz Jana Brzechwy „Na wyspach Bergamutach” (podręcznik str. 37) i odpowiedz na pytania pod wierszem.
  • Napisz jakie zwierzęta można zobaczyć na wyspach Bergamutach (zadanie 1 str. 50 w ćwiczeniach).
  • Spróbuj wymyślić kilka innych propozycji „dziwnych” zwierząt i zapisz w zadaniu 2 str. 51 w ćwiczeniach. Jedno z tych zwierząt opisz dokładnie w zeszycie.
  • W ćwiczeniach wykonaj zadanie 3 i 4 na stronie 51.

Matematyka – 3 karty pracy na mnożenie (ksero)         

 + ćwiczenia strona 55