Szkoła Podstawowa nr 64

ZADANIA W DNIACH 25.05-29.05.2020

MAJ W PEŁNI

PONIEDZIAŁEK 25.05.2020

MOJA MAMA JEST WSPANIAŁA

 Jutro święto Dzień Matki, więc aby być w pełni przygotowanym na to radosne wydarzenie proponuję :

 Najpierw przeczytaj wiersz pt.” Najczerwieńszy kubek” P. str. 33

Odpowiedz słownie na pytania  pod tekstem.

W ćwiczeniach na str. 46 wykonaj zad. 1.

 Następnie wykonaj laurkę i napisz dla mamy życzenia. Pisaliśmy już życzenia na różne okazje. Przypomnij sobie co powinno się znaleźć w życzeniach?  Przeczytaj podane przykłady życzeń w podręczniku, zadanie 1 na str. 34.

Napisz samodzielnie życzenia dla Twojej mamy. 

                  Pamiętaj ! -  napisz:

Komu składasz  życzenia?

Z jakiej okazji?

Czego życzysz?

Kto składa życzenia?

Możesz skorzystać z propozycji w zadaniu 2 str. 34 w podręczniku. Zastanów się dlaczego wyróżnione wyrazy: Twojego, Ci, Twoje, Twój, Twoja napisane są wielką literą?

Matematyka – ksero na dwa dni – wysłać na @.

 

WTOREK 26.05.2020

MIESZKAŃCY ŁĄKI I OGRODU

Praca z wierszem J. Brzechwy „ Żuk”

Przeczytaj wiersz P. str. 26 -27

Odpowiedz ustnie na 1 i 2 pytanie pod wierszem.

 

A  teraz skorzystaj z poniższych materiałów:

 

Mieszkańcy łąki

https://learningapps.org/9574942

Zwierzęta żyjące na polach i łące

https://learningapps.org/9883133

Łąkowe - memory

https://learningapps.org/11793248

Mieszkańcy łąki - grupowanie

https://learningapps.org/12246942

 Następnie wykonaj  w ćwiczeniach str. 36,37,38

 

ŚRODA 27.05. 2020-05-15

W KRÓLESTWIE PSZCZÓŁ

Przeczytaj opowiadanie Adama Bahdaja „Malowany ul” (podręcznik str.28 i 29). Odpowiedz na poniższe pytania, odpowiedzi wpisz do zeszytu.

 Jak nazywa się główna bohaterka opowiadania?

Jaką funkcję pełniła w ulu?

Co zainteresowało ją podczas pierwszego lotu?

Co robiła przez całe lato?

Jaka kara spotkała ją za samowolną zmianę swojej pracy?

Jak królowa zareagowała na obraz letniej łąki w czasie zimowych chłodów?

 

Na podstawie przeczytanego opowiadania „Malowany ul” wklej obrazki we właściwej kolejności – zadanie 1 str. 39 w ćwiczeniach.

 

Połącz początki zdań z właściwymi zakończeniami – zadanie 2 str. 40 w ćwiczeniach.

 

Poszukaj wyrazy należące do rodziny wyrazu pszczoła – zadanie 3 str. 40

Skreśl spółgłoski miękkie w zadaniu 5 str. 41 i napisz hasło.                

 Pamiętaj, spółgłoski miękkie to: ś, ć, ź, ń, dź

Przeczytaj zagadkę w zadaniu 6 str. 41 i zapisz w okienkach jej rozwiązanie.

 Zapamiętaj:

Po spółgłosce p piszemy rz, ale wyrazy należące do rodziny wyrazu pszczoła to wyjątki.

 

Obejrzyj, krótkie filmiki edukacyjne pt. "Z kamerą wśród pszczół":
https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE

https://www.youtube.com/watch?v=PX8JKShqt9c

https://www.youtube.com/watch?v=exknqkNNFGg

oraz

Pszczoły –zapylacze

https://learningapps.org/9664175

Pszczoły – rośliny miododajne - memo

https://learningapps.org/9664016

 Gry i zabawy w terenie z wykorzystaniem naturalnych przeszkód.

 Zaproś do zabawy rodzeństwo

Pobawcie się w berka „Bocian i żaby” – jedna osoba jest bocianem porusza się na jednej nodze, pozostali uczestnicy zabawy są żabami uciekają przed berkiem podskokami. Złapana żabka zostaje berkiem.

Teraz przygotujcie sobie trasę wyścigu i zorganizujcie:

Wyścig żabek – skoki na czworakach

Wyścig bocianów – skoki na jednej nodze

Wyścig pszczół – bieg ze zbieraniem kwiatów

Pobawcie się w zabawę „Raz, dwa, trzy królowa pszczół patrzy”

Miłej zabawy.

 

 Trochę matematyki dla chętnych

https://www.matzoo.pl/klasa2/zadania-tekstowe-z-dodawania-i-odejmowania

 

 CZWARTEK 28.05.2020

DZIEŃ Z MATEMATYKĄ

 

Poniżej załączam linki do ćwiczeń interaktywnych.

https://www.matzoo.pl/klasa2/odejmowanie-w-zakresie-100-test_7_190

https://www.matzoo.pl/klasa2/dodawanie-i-odejmowanie-w-zakresie-100_7_35

https://www.matzoo.pl/klasa2/zadania-tekstowe-z-dodawania-i-odejmowania-w-zakresie-100_7_229

https://szaloneliczby.pl/porownywanie-wynikow-dodawanie-i-odejmowanie-do-50/

https://szaloneliczby.pl/porownywanie-wynikow-dodawanie-i-odejmowanie-do-100/

 

PIĄTEK 29.05.2020

CZYTAMY I UTRWALAMY

Przesyłam Ci trzy karty pracy :

 

  • Najpierw przeczytasz samodzielnie tekst i odpowiesz pisemnie na pytania ( pamiętaj ,że odpowiadamy całym zdaniem oraz ,że rozpoczynamy pisać wielką literą i kończymy kropką).
  • Następna karta to pokolorowanie zwierząt występujących na łące oraz podpisanie poszczególnych części kwiatu .
  • Strona trzecia to wyjaśnienie pisowni wyrazów

Np. trzmiel – rz po spółgłosce t  itd.

  • Najtrudniejsze zad. 6 – napisz kilka zadań na temat jak wygląda pszczoła.

 

Dodatkowo

 

Wskazywanie i odczytywanie godzin na zegarze                         

             -  2 karty ksero ( zegar 1 i 2)